Asistenčné služby
Cestujúci so zníženou mobilitou a zdravotným postihnutím (nevidiaci, sluchovo postihnutí) majú bezplatný nárok na asistenčné služby pri prechode letiskom, pričom tieto služby sú imobilným cestujúcim poskytované v súlade s Nar. EP a Rady č. 1107/2006. Potrebu asistencie je cestujúci povinný v zmysle smernice nahlásiť najneskôr do 48 hodín pred plánovaným odletom svojej leteckej spoločnosti alebo cestovnej kancelárii/agentúre, u ktorej si letenku zakúpil.
Všetky terminály bratislavského letiska sú bezbariérové, pričom osobám so zníženou pohyblivosťou a zdravotným postihnutým je vjazd pred vybavovaciu budovu umožnený po legitimovaní sa preukazom ZŤP. Kontaktné miesto pre privolanie asistencie sa nachádza pri vstupe do odletového aj príletového terminálu a je viditeľne označené piktogramom.
Všeobecný postup na využitie asistenčných služieb na bratislavskom letisku:
- cestujúci by mal potrebu asistenčných služieb ohlásiť najneskôr do 48 hodín pred plánovaným odletom svojej leteckej spoločnosti (uviesť písomne informáciu do poznámky pri rezervácii letenky) alebo cestovnej kancelárii/agentúre,
- po príchode na letisko by mal cestujúci so zníženou mobilitou vyhľadať kontaktné miesto pre asistenčné služby, ktoré sa nachádza bezprostredne pri hlavnom vchode do odletovej haly,
- pomocou určeného telefónu ohlási cestujúci svoj príchod asistenčnému pracovisku,
- cestujúci so sluchovým postihnutím si vyžiada asistenciu pri registrácii na check-ine (písomne, posunkami)
- pridelený pracovník cestujúceho vyzdvihne a asistuje mu pri všetkých formalitách na letisku až po nastúpenie cestujúceho na palubu lietadla.
Ďalšie stránky zo sekcie
20:05 | 19:59 | |
21:35 | 21:30 | |
28. 04. 2024 | ||
00:20 |
19:15 | 19:32 | |
20:30 | 20:30 | |
28. 04. 2024 | ||
00:15 | 00:15 |
Využite alternatívnu prepravu na Letisko
Na Letisko M. R. Štefánika premáva autobus mestskej hromadnej dopravy č. 61 v smere z Hlavnej železničnej stanice.